Už od léta jsme plánovali zapádlovat na podzimním Oetzu, ale jelikož podle zkušených borců bylo málo vody, vyrazili jsme na oblíbenou trojici Lammer, Salzach a Saalach. Z Jablonce vyrazilo auto Mako, Vašek, Matěj a Jelen, z Prahy Kolja, Ježura, Fík a Princák.
Pátek
16.00 Mako nabírá Vašíka, zatímco Mates nakupuje v Tescu
16.10 Mako s Vaškem dorazili k loděnici, Mates již je kompletně sbalen před loděnicí i s jídlem, Mako s Vaškem se začínají balit
16.29 Auto 1 je naplněno
16.30 Auto 1 vyjíždí od loděnice
16.55 v Příšovicích je minuto identifikované vozidlo se třemi kajaky na střeše v protisměru
17.15 v okolí exitu Kosmonosy dochází k rychlému brždění. Exit byl bohužel propásnut, následuje pomalé popojíždění k dalšímu exitu.
17.30 vůz dosáhl dalšího sjezdu a použil ho k jeho účelu.
17.58 byl informován Jelen o pozici vozidla a o předpokládaném času nabrání
18.10 Jelen vyráží z bytu směr Trója
18.12 byla opět dosažena průjezdná dálnice a Jelen byl opět informován
18.20 Jelen dosahuje stanice metra Želivského
18.30 Jelen dosahuje stanice Muzeum a přestupuje na linku C
18.45 Jelen dosahuje Nádraží Holešovice, zatímco auto 1 se probíjí městem vzhledem k dopravní situaci přes Ďáblice
18.55 auto 1 jen těsně míjí Jelena přicházejícího z boku, což Jelenovi prodlužuje čas pěší části pochodu na sraz o 2 minuty a 300 metrů.
18.56 Vašek informuje Jelena o dosažení kóty srazu. Jelen ho informuje o tom, že kóty dosáhne za 1 minutu.
18.57 došlo ke srazu a přivítání a naložení Jelena do auta 1
19.00 byla dosažena buňka a bylo naloženo další nutné vybavení
19.10 se schází další posádka v Kotvě Braník, nakládají a vyrážejí směr Lammer přes Písek
19.20 Mako informuje posádku vozu 1, že sjezd z Pražského okruhu na Strakonice je uzavřen.
19.21 informace upřesněna, že pouze jeden pruh je uzavřen. Vozidlo 1 využívá zbylý průjezdný pruh.
21.30 bylo dosaženo Tesco v Českých Budějovicích. Posádka vozu 1 se vyprázdnila, zjistila, že vůz 2 zde nebude zastavovat, vyměnili se řidiči a vozidlo pokračovalo dále.
22.00 bylo dosaženo levé ONO v Dolním Dvořišti. Došlo k doplnění nádrže vozidla 1, omytí oken a nakreslení různých symbolů na neumyté části. Matěj spí.
22.15 se schází posádky vozu 1 a 2. Po přivítání a doplnění paliva ve voze 2 se pokračovalo v cestě a konzumaci nakoupených zásob.
2.00 bylo dosaženo spací místo pod mostem na Lammeru a pokračovala družba obou posádek.
2.30 uléhají poslední účastníci zájezdu po konstatování, že takto extrémní stav zde nikdo nezažil
Sobota
9.27 lehce protrhaná nízká oblačnost, vysoká vlhkost, přibližně 8°C
10.45 posádky obou automobilů se převlékají na nasedačce na Lammeröfen.
11.00 Mako s Koljou se i přes Vaškovu žádost o nenavyšování počtu účastníků vracejí autem s Manfredem, lokálem z Gesäuse. Počet osob se navyšuje na 9.
11.25 míjíme první strom za Dómem v Lammeröfen.
11.33 je dosaženo druhého stromu za Kataraktem.
11.47 byl minut poslední strom a byl dosažen Popelník. V následujících několika minutách došlo k převážně nepřesvědčivým sjezdům úzkého kanálku s dlouhým eskymováním, kontaktem pádel se stěnami soutěsky a jedné rozplavbě u větší části účastníků zájezdu. Zbylí účastníci zájezdu se rozhodují pro přenesení a alpinstart. Jeden z účastníků to později komentoval parafrází známého proroctví: "Slyším pádlo karbonové, jehož list skal se dotýká…"
11.57 dosahujeme vysedačky
12.20 bylo opět dosaženo nasedačky
12.30 nasedání na druhé kolo
12.57 je opět dosaženo Popelníku, menšina, která se rozhodla pro sjezd opět podala nepřesvědčivé výkony, včetně vytahování se z podemletí na přes ruku.
13.10 většina přenesla Popelník, Vašík, jako jeden z mála, jede
13.11 Vašík s vytřeštěnýma očima a výrazem, který říká úplně něco jiného, signalizuje Fíkovi, že je to v pohodě a že má jet. Fík se však nedal.
13.12 Jelen uvažuje nad tím, kde se bere voda pod tou skálou, co po ní přenáší. Dochází k závěru, že asi čůrkem zprava
13.20 dosahujeme vysedačky, jeden účastník přišel s informací, že na Salzachu je vysoká voda
13.43 se na mostě vyjasňuje, že stav je ok
14.02 dosahujeme parkoviště na Paß Lueg a po konzultaci s Manfredem pokračujeme do zákazu vjezdu, kde se opravuje železniční most.
14.20 je dokončeno vykládání lodí a věcí, dochází k převozu aut
15.01 z nepochopitelných důvodu trvá převoz aut tak dlouho, že účastníci zájezdu čekající na nasedačce si nejdříve spletou vracející se kolegy s "nějakými šašky v barevných hadrech." Při přiblížení dovolujícím rekognoskaci osob při dioptriích některých zúčastněných je původní myšlenka o šašcích prohlášena za neplatnou a blížící se barevné fleky prohlášeny za navrátivší se kolegy.
15.20 po náročném sestupu je dosažena hladina řeky. Je shoda na tom, že je podobně daleko, jako před třemi lety.
15.53 je dosažena závěrečná rovinka v Salzachöfen. Skupina se rovnoměrně dělí zipovým principem na kajakáře využívající chicken lajnu vpravo a pánskou lajnu vlevo.
15.56 zip se opět spojuje a obě lajny lajny jsou úspěšně pokořeny všemi účastníky zájezdu. Zatímco většina pokračuje na vysedačku pod železniční most, tři účastníci trénují oldschool freestylové figury na rozhraní za jedním z kamenů.
16.10 všichni dosáhli parkoviště a část osazenstva se rozhoduje pro druhý sjezd, zatímco zbytek se rozhoduje pro konzumaci zásob
16.30 odvážní nasedají na druhé kolo
16.50 všichni pokořují pánskou lajnu
16.51 se Jelen drápe na kámen, aby mohl pořídit několik fotek Maka a Vaška z jiné perspektivy
16.52 Jelen klouže po skále směrem k vodě a Makovi. Pád naštěstí zastavuje ještě před dosažením vodní hladiny. Bere si od Maka foťák.
16.55 probíhá krutá session s fotografem v závěrečném rozhraní. Skoro dochází i na airové triky. Obvykle však dojde hlavně k přechodu na podvodní triky. Závěry jízd jsou lehce monotónní - většinou eskymák.
17.10 session končí, účastníci se odebírají na parkoviště na vysedačce, kde za zvuku po mostě projíždějících vlaků probíhá krutá žrací a picí session.
17.35 pro dobytí kóty MPreis Lofer ještě v otevírací době posádky 1 a 2 urychleně opouštějí vysedačku
17.53 je vozidlo 2, které jede jako první, zastaveno pohraniční policií při překročení Německé hranice. Vozidlo 1 raději zastavuje přímo u první hlídky, která ho ale nevybíravě posílá dál.
18.40 je dosažen MPreis v Loferu, po nechtěné zastávce v autoservisu před ním. Jsou doplněny nezbytné zásoby.
19.25 je dosaženo spací místo v štěrkovně oběma posádkami
19.41 byla dokončena stavba plachty a probíhá příprava a konzumace všemožných pochutin za řešení nejrůznějších témat.
21.36 stále probíhá konzumace i diskuze
23.23 stále probíhá diskuze, konzumace se omezuje na čerstvě uvařenou polévku
00.30 poslední přeživší jdou spát
Neděle
8.45 vysoká oblačnost, 13°C, všeobecné vstávání a snídaně
10.30 přesun do Loferu
10.52 hodnocení estetiky místních kajakářek, jakožto i ostatních žen, přírody a tak...
11.21 Mates chytá pěkný vracák v nájezdu pod most, Jelen se ho snaží zapamatovat pro další jízdu
11.33 Jelen při výjezdu ze zcela bezvýznamného vracáku eskymuje. Přihlížející skupinka Němců nechápe, co tu dělá...
11.53 nad Triple kombem nezbývá moc nenavštívených vracáků. V popisu pro neznalé byla opomenuta důležitá věc, že za Českou uličkou je třeba jet vpravo.
11.58 všichni úspěšně využívají pravou lajnu za Českou uličkou
12.03 všichni pokořili Lžíci
12.25 všichni úspěšně, většina pak již po několikáté, absolvovali vodáckou maturitu
13.00 jsou Mako a Kolja dopraveni na nasedačku po převozu aut těmi samými Němci.
13.10 na nasedačku přichází skupina 3 kajakářek, vyrážíme na vodu za nesmělých úsměvů.
13.35 se Makovi poprvé daří vysvícovat loď přes záď.
13.40 byl úsek Teufelsslucht pokořen všemi podruhé, část výpravy se rozhoduje, že jim to stačilo
13.56 vyráží zúžená sestava vstříc nasedačce
14.02 doráží na pláž a zjišťuje, že 3 kajakářky se svlékly jen do záchranných vést a šprajd. Na jedné byly též viděny kalhotky, narozdíl od zbylých
14.07 nikomu se nechce z vracáku
14.10 nakonec smutně vracák opouštíme
14.15 Na základě remcání Princáka o tom, že bychom to nemuseli jet 2 hodiny jsme trochu zrychlili a vynechali některé vracáky
14.22.50 Mako najíždí průskokem za Jelenem do pasti na jelena
14.22.51 nebyla to past na jeleny ale na Maka, ten mizí pod hladinou
14.22.55 Mako eskymuje
14.22.59 Mako je nad vodou
14.23.00 Mako padá do válce před Dominovým sifonem
14.23.10 Mako točí první backloop
14.23.12 Mako surfuje ve válci hlavou dolů
14.23.15 Mako eskymuje
14.23.20 Mako točí druhý backloop
14.23.25 Kolja skáče na Maka, přihlížející Němci začínají Makovi fandit
14.23.30 Mako stále ve válci, více hlavou dolů, Němci začínají být nervózní a připravují se na záchrannou akci, Češi v klidu
14.23.35 Mako dává čtvrtý backloop, Princák se namáčkl bokem na kámen pod Makem, Němci značně nervózní, Češi začínají fandit
14.23.40 Maka pouští válec, míří na Princákem právě opuštěný kámen.
14.23.44 Mako je namáčknut na kámen, sranda nekončí
14.23.55 sranda končí, Mako se uvolnil
14.25 pár posledních svíček před vysedačkou
14.30 jsme na vysedačce. Balíme se, loučíme se a jedeme domů.
16.13 nás předjíždí auto s celkem pěknou Brňandou
16.15 předjíždíme my ji
16.26 nás opět předjíždí
17.00 nás brzdí kolona, Brňanda za námi
17.30 sjíždíme v Linci na Prahu, Brňanda za námi
18.00 na ONu Dolní Dvořiště zjišťujeme, že Brňanda je od Prahe
19.00 probíhá vášnivá diskuze o tom, jestli demolice zámečku a přestavba na halu u jabloneckého autobusáku byla ok, ani jedna strana zatím nepředložila dostatečně pádné argumenty pro přesvědčení druhé.
19.23 diskuze končí patem, ani jedné straně se nepovedlo přesvědčit tu druhou
20.01 dosažena Trója a vyložen zapisovatel
Lammer, Lammeröfen: Obergäu 44 cm; 7 m3/s; WW III-IV
Salzach, Salzachöfen: Golling cca 75cm; 75 m3/s; WW III-IV
Saalach, Teufelsslucht: Unterjettenberg 26 cm; 18 m3/s; WW IV-V
Čochtan - Mako Lammer
25.10. v 8.49 byl zápis prohlášen za dokončený
Zapsal Jelen
Foto Mako a Jelen
Vstupenka do Lammeröfen
Lammeröfen
Strom č.3 v Lammeröfen
První sešup do Salzachöfen
Salzachöfen
Výjezd ze Salzachöfen - dole uprostřed skála zvaná Ementál, pokud je nad vodou, je to OK
Oldschool moves pod Salzachöfen
Newschool moves nad Teufelssclucht (Lofer, Saalach)
Lžíce v Teufelssclucht
Teufelssclucht - poslední stupeň