Covid vzal, Covid dal
Za svých 15 let co jezdím slalom nepamatuji sezónu která by byla organizačně tak napínavá jako ta letošní. Vládní opatření v souvislosti s Covidem vytvořily několik turbulencí, na které muselo reagovat i vedení ČSK DV (Český Svaz Kanoistů - Divoká Voda). Nás "výkonnostních" sportovců z TJD se dotklo především:
- Rušení závodů
- Omezení možnosti vyjet si 2. výkonnostní třídu a kvalifikovat se na NKZ (národní kontrolní závod)
- Změny práva startu dle VT na prvních NKZ v Českých Budějovicích týden před termínem
- Přesunutí prvního NKZ na období táboru vodních skautů
- Nahuštění závodů blíže k sobě, méně času na regeneraci
- O posledním NKZ na Trnávce se rozhoduje na Lipně týden před termínem a nakonec se jede pouze v sobotu
Omezení školní docházky umožnilo lépe organizovat trénink. Z jara jsme proto najeli na základní plán rozvíjející silovou vytrvalost a obratnost v brankách. Během 2-3 měsíců před prvním závodem jsme každý týden zvládli udělat 4-6 tréninkových jednotek a naběhat pár hodin v Břízkách. Díky Pepovi a jeho neutuchajícímu nadšení z pádlování na divoké vodě jsme se minimálně jednou týdně dostali na tratě v Troji, Českých Budějovicích a Roudnici nad Labem. Na Paraplíčko jsme jezdili taky, ale jenom když zaprší - Pepa pod osm nejde. Jak to ale ve sportu bývá, makala i naše konkurence. Na našich štacích jsme běžně potkávali přední české oddíly a reprezentanty, kteří stejně jako my využili nadbytek volného času pro "hoblování" nominačních tratí.
2.VT, NKZ, ČP - kdy už to tam konečně spadne
Ze svého pohledu vnímám několik cílů:
- Já a Štěpán: bodovat na NKZ a přiblížit se českému poháru
- Mako a Vojta: vyjet si 2.VT a s tím právo startu na NKZ
- Pepa: udržet zdravý balanc mezi trénováním na vodě a rodinnými povinnostmi
- Přípravka a sekce KP: začít jezdit i jinde než na přehradě a dětských tratích
Slalom na přehradě je nuda, ale čím lépe má člověk loďku pod kontrolou, tím větší zábava je to poté na divoké vodě. V průběhu sezóny jsme se snažili co nejvíce přeměnit styl jízdy "nějak to tam pošlu" na "mám konkrétní plán". Ježdění na dobrý pocit je fajn při tréninku, ale při závodě vítězí ten kdo umí lépe zvládat stres a má připravenou konkrétní strategii pro konkrétní situace. Jako největší výzvu naší slalomářské sekce vnímám pádlování "hlavou". Každý z nás měl během sezóny alespoň jednu jízdu při které minul branku nebo se do ní vracel. V ani jednom případě to nebylo o nedostatku fyzických sil. Štěpán je čím dál více vyježděný na divoké vodě, Vojta jde nahoru silově. Teď to chce dostat pod kontrolu závodní stres a dostat do jízdy jistotu. V oblastním žebříčku hraje roli 5 nejlepších výsledků, zbytek se škrtá. Já a Štěpán si 2VT v pohodě vyjedem, nicméně, Mako s Vojtou jsou pravděpodobně "pod čarou". Štěpán s Vojtou získávají 2VT na C2 díky Třebechovicím, takže příští rok hurá na NKZ :)
NKZ Trnávka, zlatý hřeb sezóny 2020
Za zlatý hřeb sezóny považuji letošní NKZ na Trnávce, bohužel bez Maka a Vojty kteří dali přednost jinému programu. Obloha modrá, tráva zelená, voda čistá, atmosféra parádní. Milá paní v místním řeznictví pro nás dává "bokem" půl kila nádherných vyzrálých hovězích steaků, které postupně znásilňujeme ve Štěpánově hliníkovém ešusu se špekem, cibulkou a konzervou mexických fazolí. Obávám se nedostatečné teploty, vařím déle a z první várky tak dělám podrážku. Závod byl pro nedostatek vody pouze v sobotu a ani jeden z nás si tak neměl šanci vyjet poháry pro další rok. Výlet jsme proto pojali hlavně jako intenzivní trénink. Ve čtvrtek i v pátek teče voda pouze na dvě hodiny, přičemž je na závod přihlášeno okolo 200 startů. Na kanále je to hlava na hlavě, ale veškeré naše vybavení přežilo.
V pátek si mne při tréninku odchytil trenér Pytlák z USK s tím zda bych nechtěl jet závodní předjízdu. Šanci naplno využívám a následující den v 8:30 předvádím na poměrně lehké trati dva eskymácké obraty, což přítomné publikum oceňuje hlasitým výskotem a potleskem. U mladších závodníků stoupá nervozita. Závod již projíždím hlavou nahoře, nicméně, v obou jízdách volím hned po startu těsný nájezd do branky číslo 1, což rozhodčí ocení červeným terčíkem s číslem 50. Štěpán předvádí plynulou kontrolovanou stopu až do poloviny tratě v obou jízdách. V té první však zkracuje nájezd do jednoho z přesazů a míjí branku 16. Ve druhé jízdě pak "conejjakobynic" pádlem odhazuje tyčku povodné branky 13.
Trnávka - sobotní trať (zdroj: Kanoe.cz)
Trnávka - Ondra skáče přes válec (zdroj: zonerama.com/samsro/891696)
Štěpán - první jízda
Štěpán - druhá jízda
Ondra - první jízda
Ondra - druhá jízda